Cyklovýlet Železné hory
Datum: 28. - 31. 10. 2010

ŽELEZNÉ HORY - VÁPENNÝ PODOL

cyklovýlet 28. – 31.10.2010

Sešli jsme se ve čtvrtek 28.10.2010 v Hradci Králové u Lidlu, kde jsme naložili kola na vlek auta, odložili velké batohy a vydali se na vlak. V doprovodu Jany, Matěje a Miloše jsme z hlavního nádraží odjeli vlakem v 8:50 hod. Cestou jsme přestupovali jen v Rosicích nad Labem. V Chrudimi na nás čekal Petr s autem a koly. Do Vápenného Podolu jsme nejeli přímo, ale oklikou. Cestou jsme se stavili v lesní restauraci Monako. Poté jsme navštívili Kočičí hrádek. Je to zmenšenina hradu v lesoparku u Slatiňan. Poté jsme dojeli k dřevěné rozhledně Bára. Byl zde krásný výhled na Chrudim. Na cestě z rozhledny Michal několikrát spadl z kola do příkopa. Ve Vápenném Podole jsme se ubytovali na bývalé faře s krásným výhledem na hřbitov. K večeři nám Jana uvařila rajskou polévku. Pak jsme si zahráli hru Twister, při které jsme se všichni moc bavili. Kolem desáté hodiny večer nás Jana zahnala spát, protože jsme byli unavení.

Druhý den ráno jsme měli k snídani perník a čaj. Jeli jsme na rozhlednu Bojka u Nasavrk. K večeři nám Jana uvařila bramboračku, a potom jsme si opekli na ohni vuřty.

V sobotu jsme jeli na nově otevřenou rozhlednu Barču. Jeli jsme tam chvíli podél starých kolejí a potom po silnici a lesem. Slavnostní otevření rozhledny jsme stihli jen tak tak. Potom jsme jeli zpět na faru, kde jsme si trochu zabalili. K večeři jsme měli čínu.

V neděli jsme si dobalili a jeli se podívat na zříceninu hradu. Potom jsme jeli na letiště, kde modeláři pouštěli svá letadla. Asi po hodině jsme dojeli na nádraží, odkud jsme jeli narvaným vlakem až do Rosic nad Labem. Tam jsme přestoupili na rychlík, který nás odvezl do Hradce Králové. Potom si nás rodiče odvezli domů.